5/5 - (8 امتیاز)

وبلاگ

پایدار پکینگ، راهکاری مطمئن، ساده و ارزان

5/5 - (8 امتیاز)
تعمیر دستگاه میکسر پودر

تماس با کارشناس تعمیر

مشاوره و بازدید در محل

هفت روز هفته: ساعت 9 الی 23

واژه Maintenance به معنی عملیات نگهداری و تعمیر است که شامل کلیه اقدامات برای سالم و مرتب نگاه داشتن وسایل کار ماشینی و غیر ماشینی می شود. با توجه به افزایش هزینه های مواد اولیه و در نتیجه آن بالا رفتن قیمت تمام شده ماشین آلات و تجهیزات، تعمیرات بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. برای افزاش طول عمر یک دستگاه و ادامه دار شدن تولید موفق نیازمند تعمیرات اصولی هستیم. هر ماشینی که شروع به کار می کند دارای عمر مفید است. عمر مفید یعنی از زمانی که دستگاهی شروع به کار کرده تا زمانی که اولین خرابی در آن رویت شود.

اگر دستگاه به یکباره از حرکت بایستید چرخه تولید با چالش مواجه خواهد شد. خصوصا اگر دستگاه جایگزین وجود نداشته باشد و تولید در نقطه عطف خود باشد. کاهش توقف های تولید و جلوگیری از زیان های ناشی از وقفه در کار یکی از مزیت های تعمیر دستگاه بسته بندی است.

تعمیر دستگاه میکسر پودر

برای بهم زدن پودر و خرده های گرانول در صنایع شیمیایی، پزشکی و خوراکی از میکسر بلندر پودری با مخازن ثابت یا دوار استفاده می شود. مخزن دستگاه را از مواد پر کرده و با استارت، پروانه داخلی دستگاه آرام آرم شروع به گردش کرده و محتویات را در هم ترکیب می کند. حرکات متوالی خصوصا برای ترکیبات سنگین سبب استهلاک به بخش های محتلف نظیر پروانه و شافت متصل به موتور می شود. در نگاه کلی بلندر ساختار پیچیده ای ندارد اما با توجه به دارا بودن عضو گردان همیشه خرابی در آن دور از انتظار نیست.

خرابی در یاتاقان

شافتی که به صورت عرضی داخل مخزن قرار دارد دو سر آن برای به چرخش درآمدن داخل یاتاقان قرار گرفته است. ساچمه های درون بلبرینگ دارای میزان ساعت عمیر مفید هستند. فشارهای مضاعف و پیوسته سبب زودتر تمام شدن عمر مفید آن ها می شود که نیازمند تعویض هستند. روغنکاری به موقع و ریختن مقدار معینی از مواد با توجه به قدرت موتور و حجم مخزن می تواند طول عمر دستگاه را افزایش دهد.

پره و شافت

درگیری مداوم و طولانی پره های میکسر پودر با مواد سبک و سنگین گاهی باعث دفورمگی پروانه درون مخزن و عدم دور بودن شافت آن می شود. خوردگی نیز بخشی از عیوبی است که ممکن است با گذر زمان در پره های ریبون بلندر رخ دهد.

موتور و اینورتر

درایوهای سرعت متغیر یا اینورترها کنترل کننده الکترونیکی هستند که برای کنترل سرعت موتور الکتریکی کاربرد دارد. برخی از دستگاه های بلندر به منظور کنترل دقیقتر گردش نیازمند نصب اینورتر هستند. طبیعتا بهم خوردگی تنظیمات اینورتر از ایرادت قسمت های برقی دستگاه میکسر پودری است.

موتور که وظیفه چرخواندن پروانه را دارد به مرور زمان دچار فرسایش و آسیب دیدگی خواهد شد. معمولا برای میکسر های پودر با ظرفیت های 800 لیتر به بالا ترجیحا ار موتورهای پوسته چدنی که قدرت بیشتری دارند استفاده می شود. در صورت پایین بودن توان یا اسب موتور و استفاده از مواد سنگین برای ترکیب موتور دچار آسیب دیدگی زودرس خواهد شد.

هزینه تعمیر دستگاه میکسر پودری

هزینه و اجرت تعمیر و سرویس دستگاه میکسر بلندر پودری با توجه به فاکتورهایی نظر حظور تعمیرکار در محل، مقدار زمان صرف شده، هزینه قطعات جایگزین شده و … می تواند متفاوت باشد.

متخصصین کارگاه پایدار پکینگ آمادگی این را دارند که تعمیرات انواع دستگاه میکسر پودر ثابت و مخزش متحرک را در محل دستگاه و یا ارسال ماشین به کارگاه را انجام دهند. به منظور مشاوره می توانید با شماره های مندرج در وبسایت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (8 امتیاز)