تعمیر دستگاه بسته بندی

پایدار پکینگ، راهکاری مطمئن، ساده و ارزان

تماس با کارشناس تعمیر

مشاوره و بازدید در محل

هفت روز هفته: ساعت 9 الی 23

تعمیر ماشین آلات بسته بندی

Maintenance یا نگهداری و تعمیرات در صنایع مختلف شامل کلیه عملیاتی می شود که برای سالم و مرتب نگاه داشتن وسایل کار چه ماشین و چه غیر ماشینی انجام می گردد. در تعمیر دستگاه بسته بندی صنایع غذایی نظیر دستگاه پرکن پودری یا دستگاه استرچ پالت، بعد از مدتی دچار استهلاک شده و کارایی خود را از دست می دهند. لذا دور اندیشی و داشتن تهمیدات و برنامه های مختلف سبب می شود از هزینه های بیشتر جلوگیری شود.

4 مرحله برای تعمیر دستگاه شما

تعمیر ماشین آلات بسته بندی

تعمیرات دستگاه بسته بندی

خرابی دستگاه عمدتا غیر قابل پیش بینی و غیر منتظره رخ می دهد. با به وجود آمدن عیوب، بهره وری دستگاه کاهش یافته و در بسیاری از مواقع امکان استفاده از دستگاه سلب می گردد. نتیجه این امر خوابیدن خط تولید یا بسته شدن گوشه ای از فعالیت های تولیدی خواهد بود. در یک كارخانجات صنعتي ماشين آلات همواره در حال فرسوده شدن هستند، بنابراين موضوع تعمير و نگهداری دستگاه ها يكي از مهمترين مسائل قابل توجه است.

داشتن چک لیست سبب می شود از خرابی های غیر منتظره و تعمیر دستگاه بسته بندی در کوتاه مدت جلوگیری کرد. این چک لیست شامل قطعاتی است که میزان ساعتی برای عمر مفید آن در نظر گرفته شده است. با دانستن آن و تعویض به موقع از آسیب های جدی و هزینه های اضافی جلوگیری می شود. برای مثال بلبرینگ های به کار رفته در دستگاه استرچ پالت دارای تعداد ساعت کارکرد هستند، با دانستن این موضوع و تعویض به موقع آن توسط سرویس کار مجاز از هزینه های بعدی جلوگری می شود. یا تسمه متصل از موتور به ماردون در دستگاه پرکن کیسه بعد از مدتی کار پوسیده و مستهلک می شود.

بهینه سازی دستگاه بسته بندی

به منظور افزایش توان دستگاه می توان بخش هایی از آن را به صورت مجاز بهینه سازی نمود. این کار توسط پرسنل حرفه ای و سازنده این دست از ماشین آلات در پایدار پکینگ صورت می گیرد. برای مثال دستگاه شیرینگ پک تونلی دارای نوارنقاله ای است که محصول را به درون کوره پخت میکشد. بسیاری از تولید کنندگان این دستگاه کانوایر را به نحوی تولید می کنند که به سطح زیرین بسته هوای گرم نمیرسد، و لذا بخش پایینی به خوبی جمع و شیرینگ نمی شود. برای بهینه سازی این بخش کانوایری جایگزین می گردد که سطح اتکای کمی با بسته داشته باشد تا سیرکولاسیون هوای گرم به راحتی شکل گیرد.

تعویض قطعات و اورهال

برخی تولید کنندگان برای ارزان تر کردن تولیدات خود از قطعات ارزان تر استفاده می کنند. ممکن است این بخش کار کند اما مورد رضایت مصرف کننده نباید. برای مثل مشعل های موجود در کوره دستگاه شرینک پک گاهی به دلیل استاندارد نبودن قطر و فواصل سوراخ، دچار گرفتگی و در نتیجه کاهش بارده حرارتی می شوند. در این مواقع تعویض این بخش با برنر یا مشعل های گازی استاندار با اندازه متناسب با کوره این نقصان مرتفع می گردد.

اورهال دستگاه های بسته بندی نیز شامل دمنتاژ بخش های کلیدی ماشین می شود تا از نو با بازبینی فنی بخش های قدیمی با سیستم ها و قطعات بهتر جایگزین شود. همچنین بهينه سازي و تغيير تابلو برق نیز امکان پذیر خواهد بود. اورهال از کوچکترین قطعات و لوازم مکانیکی گرفته تا انواع قطعات الکترونیکی را شامل می شود.

تعمیرات دستگاه بسته بندی

تعمیر شیرینگ پک

از بخش های مهم دستگاه شرینک پک که در هنگام کار دچار آسیب دیدگی می شود کوره پخت است. گاهی دما در این کوره به دلایل مختلفی نظیر عایق کاری نامناسب و متعادل نبودن گرم کننده های گازی و برقی با توجه به ابعاد کوره، عملیات گرم شدن نایلون بسته بندی به خوبی انجام نمی شود.

تعمیر دستگاه پرکن پودر

تعمیر دستگاه پرکن پودر

دقت در ماشین های پرکن به دلیل نوع کاربری از اهمیت بسیاری برخوردار است. با توجه به نوع مکانیزم عملکردی در دستگاه پرکن پودری نظیر لودسل یا تایمر، تنظیم و کالیبره نمودن حسگر های این بخش اهمیت زیادی دارد تا کیفیت تولید همواره حفظ شود.

تعمیر ریبون بلندر

میکسر بلندر پودری ماشین های پر استهلاکی نیستند اما زیاد شدن وزن مخزن از مواد سنگین و استفاده های مکرر سبب مشکلات در بلبرینگ ها و شفت دستگاه می شود که نیازمند تراشکاری و تعویض قسمت هایی از دستگاه است. خروجی مواد در زیر مخزن نیز از مواردی است که می تواند بهینه سازی شود.

تعمیر استرچ پالت

بلبرینگ هایی که تحمل وزن پالت می کنند در معرض بیشترین آسیب هستند. تعویض به موقع و استفاده از جنس های مرغوب سبب می شود کارایی دستگاه استرچ پالت بالاتر رفته و از خرابی های ناشی در این ناحیه جلوگیری شود. خرابی های آسانسور در ستون دستگاه نیز شایع است.

بخشی از نمونه کارهای انجام شده